måndag 26 september 2016

Miljonär!

Idag kan jag för första gången svänga mig med titeln miljonär!

Denna gång förvisso bara till låns i några dagar innan en saftig kontokortsräkning ska betalas varför det dröjer till nästa lön innan jag mer bestående kan göra anspråk på titeln.

Är än så länge också bara miljonär i kapitaltillgångar. Kommer dröja till våren innan jag kan kalla mig nettomiljonär eftersom jag inte har brytt mig om att amortera ned min studieskuld mer än jag måste i dagens lågränteläge.

Nästa målsättning är att kunna fira min andra miljon senast september 2021. Jag har dock förhoppningar om att nå dit i tillgångar redan lagom till nyår vid årsskiftet 2019/2020.

Som göteborgare är den ultimata målsättningen förstås 11 miljoner - ni som liksom mig är uppvuxna med Rally i P3 vet vad jag menar!

8 kommentarer:

  1. Grattis, det är en skön och avgörande milstolpe känns det som!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Bra jobbat.

    SvaraRadera
  3. Som nybörjad sparare sedan 2 månader tillbaka och utan stora arv att vänta så känns 1 miljon fruktansvärt avlägset! Hur som, bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  4. Tack!

    Förtydligande: 25 procent är ärvda aktier efter mina farföräldrar eller fonder och aktier som mina föräldrar sparat åt mig, 50 procent är egna kapitalbesparingar under flera års tid och de resterande 25 procenten är egna besparingar i aktier, fonder och andra kapitalinvesteringar.

    Jag nystartade också min portfölj sedan 4 månader tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Suveränt jobbat och stort grattis! Nu när du skrev om studieskuld kom jag på att jag faktiskt har en skuld på 30.000 till CSN (för övrigt min enda skuld). Blir ytterligare ett steg till att uppnå 1.000.000 kronor :)

    SvaraRadera