söndag 4 december 2016

Veckoplan - v. 49.

Månadens stora mål är att öka andelen kvartalsutdelare. Bosjö är redan inköpt och därmed återstår Sydsvenska hem. Eftersom aktien handlas på aktietorget med ett minimicourtage på 19 kronor vill jag köpa en post om minst 75 aktier. Faktum är att det inte har varit ett enda avslut i aktien under innevarande vecka. Min köporder som har varit 102 kronor eller lägre har varit ensam köporder i ett svagt köptryck. Därför ser jag ingen jättebrådska med att köpa under denna veckan heller eftersom indikationen snarast är att jag med lite tur kan köpa ytterligare något billigare. Utgångsläget är en order men endast om jag inte hittar bättre köplägen i andra aktier.

Bonäsudden finns också på orderlistan. Mina order gick tyvärr aldrig in förra veckan när aktien var nere på 104-105 kronor. Nytt försök denna veckan. Siktar på fem aktier i taget.

Axfood hade stundtals ett jämviktspris så lågt som 116 kronor och ett bra tag 125 kronor under fredagens avslutningsaktion kl. 17.25. Därför håller jag ett extra öga på aktien. Nu tror jag inte att kursraset blir så snabbt men vid 125 kronor är jag beredd att öka med minst 80 aktier. Tittar på att öka med 4 aktier åt gången på vägen ned.

ICA börjar också närma sig hyggliga värderingar. Det är mitt tredjeval och inget jag vill ha en stor position i men runt 260 kronor kan jag definitivt tänka mig en liten post om 10-15 aktier. Senast köpte jag för 270 i juni och sålde sedan av hela innehavet med en vinst som motsvarade en årsavkastning.

Jag har lite kapital som ligger och skvalpar bland mina utländska aktier. Där är norska aktier det enda som verkar någorlunda rimligt att köpa i nuläget. Gjensidige är ganska trevligt värderad kring 135 NOK per aktie och planerar nu att köpa mina fem första aktier eftersom jag missade senast jag ville köpa, den gången till högre kurs men lägre valuta.

Håller ett litet öga på MQ också som återigen är på väg ned. Jag minskade innehavet för en månad sedan men får eventuellt en chans att nu köpa tillbaka igen

Ripasso Energy överväger jag slutligen att köpa. Eftersom courtage är högt på Nordic MTF vill jag ha ett pris som tar det i beaktande, alltså helst under 4 kronor. Ser därför ingen stress att köpa så snart som möjligt utan kanske rent av avvaktar till efter årsskiftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar