lördag 23 februari 2019

Utdelningar februari 2019

Utdelningarna ökar igen i februari och landade på 1 316 kronor. Det är mer än dubbelt så mycket jämfört med 609 kronor ifjol. Det innebär också goda utsikter för att jag uppnår målet att få minst en tusenlapp i utdelningar varje månad. En bit kvar i augusti där det i stort sett bara är månadsutdelare som delar ut. Oriflame delar ut i både februari och augusti så min chansning att ta in en post när aktien har slaktats och handlats till hög direktavkastning har lönat sig i år. Med tanke på den svaga rapporten är jag inte särskilt trygg med att öka ytterligare.

Totalt elva aktier delades ut. Utöver mina fem månadsutdelare noteras Apple, Akelius, Omega Healthcare, Oriflame, P&G och Siemens.
Nu ser jag fram emot att årets utdelningssäsong börjar på allvar. Månaderna mars, april och maj brukar nämligen ensamma stå för ungefär hälften av årets utdelningar eftersom många svenska företag traditionellt delar ut då. I år förväntar jag mig ungefär 25 000 kronor under den här perioden.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det trevligt att våren väntar. Att utdelningssässongen peakar i vårsolen :) Jag har också spanat på Oriflame emellanåt, men variationerna tilltalar mig inte där.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frestande att öka men senaste rapporten avskräcker tills vidare.

      Radera