tisdag 4 oktober 2016

H&M - redan slut på det roliga?

Mer ämnat som en kort reflektion än ett blogginlägg: är det redan slut på det roliga i H&M?

Aktien ökade ordentligt igen till över 247 kronor idag och med ett GAV runt 245 kronor ligger jag redan ordentligt plus. Såvitt jag kan bedöma är trenden stigande på kort sikt. På längre sikt blir det fortfarande upp till bevis och konkreta resultat kommer behövas nästa år på stabil vinsttillväxt. Man kan aldrig förutspå framtiden men att aktien inte dök under Brexitnivåerna måste ändå tolkas som ett styrkebesked och att en botten finns intill dess att eventuella nya dåliga nyheter dyker upp. Borde glädjas åt det men kan samtidigt tycka att det var lite synd att aktien inte gav ännu bättre köptillfällen. Jag dubblerade mitt innehav längs vägen ned och får väl egentligen vara nöjd.

Jag äger aktier i H&M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar